POLSKI MOTOCYKL WSK M06-64

ROK PRODUKCJI: 1964
WERSJA: I
PRODUCENT: WYTWÓRNIA SPRZĘTU KOMUNIKACYJNEGO W ŚWIDNIKU

POLSKI MOTOCYKL WSK M06-64

SZCZEGÓŁY TECHNICZNE

  • SILNIK S01-Z JEDNOCYLINDROWY DWUSUWOWY
  • POJEMNOŚĆ SKOKOWA 123 CM3
  • MOC 6,5 KM
  • GAŹNIK G20-M
  • SPRZĘGŁO MOKRE TRZYTARCZOWE
  • SKRZYNIA BIEGÓW TRZYSTOPNIOWA
  • NAPĘD ZA POMOCĄ ŁAŃCUCHA 1/2"
  • KOŁA 18" WYMIENNE
  • HAMULCE BĘBNOWE PEŁNOPIASTOWE
  • BĘBNY ALUMINIOWE ŻEBROWANE
  • INSTALACJA ELEKTRYCZNA 6V, PRĄDNICA 25 W
  • ZAPŁON ISKROWNIKOWY
  • ZBIORNIK PALIWA O POJEMNOŚCI 12,5 L
  • RAMA PODWÓJNA WYKONANA Z CEOWYCH
  • CIĘŻAR WŁASNY 98 KG
  • PRĘDKOŚĆ MAKSYMALNA 80 KM/H
  • PRĘDKOŚĆ UŻYTKOWA 60 KM/H
  • ZUŻYCIE PALIWA 2,5 L/100 KM PRZY 60 KM/H

OPIS MOTOCYKLA

W 1964 roku ruszyła seryjna produkcja motocykla WSK M06-64. Model ten był następcą produkowanych równolegle modeli WSK M06-L i WSK M06-Z. Motocykl ten był kolejną modernizacją modelu podstawowego M06. Główne zmiany dotyczyły zwiększeniu bezpieczeństwa, komfortu jazdy i wygody kierowcy.

Wprowadzono olejowe tłumienie amortyzatorów, zmniejszono koła z 19' na 18', zwiększono skuteczność hamowania dzięki zastosowaniu pełnych piast, zwiększono średnicę lampy przedniej. Wprowadzono również kosmetyczne zmiany, zrezygnowano z bocznych puszek, chromowanej kratki na zbiorniku paliwa i osłony silnika. Zadanie konstruktorów, polegające na zwiększeniu komfortu jazdy i bezpieczeństwa kierowcy w stosunku do poprzednich wersji powiodło się. Natomiast wizualne zmiany w nowym modelu w stosunku do poprzednich wersji są co najmniej dyskusyjne.

Podczas trzyletniej produkcji fabrykę w Świdniku opuściło 235 212 sztuk motocykli. WSK M06-64 był zatem najkrócej produkowanym seryjnie modelem z podwójną ramą (tzw. "dwuramówka"). W czasie trzyletniej produkcji wyróżnia się dwie wersje WSK M06-64. Prezentowany motocykl przedstawia pierwszą, niezwykle rzadko występującą wersję w zielono-morskim malowaniu. WSK w takim malowaniu wychodziła tylko w 1964 roku. W tej wersji zamontowany jest jeszcze stary silnik S01-Z o mniejszej mocy.

W 1966 roku WSK M06-64 kosztowała około 5 800 zł przy przeciętnych zarobkach na poziomie 800 zł miesięcznie.

GALERIA ZDJĘĆ WSK M06-64

TOP